Jag har lagt upp "Angsty Piece" på fictionpress

Okej, jag fick bara för mig att skriva klart denna historia. Så då tänkte jag att jag skulle läsa igenom den. Ibland (läs, aldrig) kan jag verkligen få till det när jag skriver. Erika och Camilla har verkligen sina moments. Haha, som den här till exempel:

 


"15 minuter senare ringde min telefon.


- Ja, svarade jag otåligt.


- Hej, det är Erika, svarade Erika. Vad hän...


- Hur länge duschar du egentligen, avbröt jag frågande. Hur svårt ska det vara att ringa upp?


- Jag hade precis börjat när du ring..


- Whatever, sa jag avfärdande. Har jag sagt att jag vill höra dina ursäkter? Nu ska vi prata viktiga saker.


- Halvard?


- Kan du aldrig hålla käften, utbrast jag frustrerat.


- Så det handlar inte om Halvard, undrade Erika.


- Det sa jag inte.


- Jag visste det, sa Erika entusiastiskt.


- Käften. Tillbaka till saken. Maaalin måste bort."

 

 

Som sagt har jag lagt upp de tio kapitel som är klara på fictionpress. Inte nog med det har jag skrivit disposition för alla kapitel till och med kapitel 21. Om jag någonsin skriver klart den återstår väl att se. Men en sak är säker, om jag mot förmodan avslutar den här historien ska jag skriva en annan version som kommer att vara lite mer seriös och förhoppningsvis lite längre.

 

Förresten, en annan sak som är säker är att titeln kommer att ändras. Den suger at the moment.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men skulle vi inte köra på att skriva klart dem nästa jul? :)

2009-01-26 @ 17:05:27
URL: http://hemmasara.blogg.se/
Postat av: Emma

whatever

2009-01-26 @ 19:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0