Galopp (sp?)

Den här helgen har varit ganska hektisk, känns det som. Lång men ändå lite kort typ...
På fredagen hade jag fiol (vilket påminner mig om att jag måste öva efter det här inlägget) och sedan såg jag I taket lyser stjärnorna med Emma och Sara. Den var verkligen awesome! Jag trodde att den skulle suga balle som bara en svensk film kan, men den var verkligen gripande och mer gråtgörande än Titanic och Celine Dione tillsammans.
Sedan hämtade pappa mig och körde mig till Sävar, för jag skulle sova över hos Sofia.
Jag, Sofia och Dena såg på tre skräckisar. Eller ja... Ingen av dem var direkt skrämmande, kanske lite småläskiga ibland. Först såg vi Freddie vs Jason, vilket är en sådan där typisk skräckis där de dumma och rena oskulderna, klädda i vita klänningar (men med opererade bröst) överlever och sånt. Sedan såg vi Zombie Strippers. Jag vet inte om någon blir förvånad, men jo, ja, det var faktiskt jag som tjatade om att få se den. Man hör ju bara på namnet att det är en B-film, kanske även en C-film. Det var nog den sämsta filmen jag någonsin sett... Tror jag... Den var ändå ganska rolig. Och sexig. Sort of. Anyway så snabbspolade vi igenom halva filmen för vi blev less, det var som ingen riktig handling. Handlingen var mer en ursäkt för att tjejerna skulle strippa. Basically, så strippade tjejerna och sen när de blev zombies så blev de jävligt bra på att strippa. And that's about it.
"The virus is based on the human X chromosome, so it stays more pure from woman to woman. But once you get a man in there, like everything else, it all goes to shit."
Men jag har faktiskt lärt mig en sak av den filmen! Och det är att man inte kan blanda skräck och komedi på ett lyckat sätt. Att förlöjliga skräcken är det bästa sättet att ta bort det läskiga i en film.
Sedan såg vi Disturbia. Den enda A-filmen vi såg. Det var en thriller, så den var stressande.
Hur som helst så var det roligt.
Dagen efter var jag hemma hos mamma och jag pwnade i GTA 4. :D På kvällen gick vi till Anders och Monia och spelade Scene it och Lips! med dem och käkade godis. Sen gick vi hem och jag pwnade lite till i GTA 4. Vid midnatt gick filmen 28 Days Later på TV4 och jag såg den med mamma och Uffe. Den var fan jävligt bra! Älskade den. Även om jag hade sjukt svårt att somna sedan. Så fort jag blundade såg jag otäcka saker. Jag fick den briljanta idén att jag skulle låta bilderna visas för mig, så skulle de sluta, vilket bara gjorde saken värre, för jag blev väldigt rädd när jag inte försökte ignorera det och tända lampan och öppna ögonen. Fast jag somnade någon gång vid tre i alla fall.
Idag fyllde Mimmi år, så vi var hemma hos dem och fikade. Mår illa nu efter allt gofika jag käkat.
Måste verkligen öva nu.

I like knives. ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej hopp! Du har verkligen varit a busy little bee i helgen!

2009-02-01 @ 18:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0