Jag vill också skriva dikt!

Fast den här skrev jag faktiskt i söndags för att vi håller på med Lyrik på svenskan då vi ska skriva en dikt och sedan tonsätta den och göra en dans... Hihi estetskola är flummigt och roligt! :D


Verkligheten


 

Den som sviker en vän

drömmer mardrömmar

Den som skolkar

svettas under natten

Den som stressar

får kramp i sömnen

Den som vänder ryggen

mot tankarna

Kan inte sova


En verklighet

Är det vad vi ser

eller vad vi känner?


De var fångade i stormen

Offer för handlingar

De andra, de var spelarna

Vi var pjäserna på bordet

Viljan var förlamad

Vägarna oändliga

Orden våra gränser


En verklighet

Inbilla dig att det är så

En verklighet

Finns det ändå inget sätt att rätta

det som gick fel

det som gick förlorat

Var de verkligen så farliga

De som blev bortglömda?


Och jag, jag sover

Försöker att inbilla mig

Att verkligheten inte är så

// Sara


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin =) Lite skillnad på din seriösa och fina och emmas och mina flumbajssaker XD hehe

2009-04-07 @ 10:38:13
Postat av: Saris Paris

HAHAHA mmm eller? Er döden dikt var ju serri och fin, gillar apan grejen (vi är alla human)

2009-04-07 @ 13:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0