Alla saker jag vill säga men inte kan

Alla saker jag vill säga men inte kan

Du smulade sönder mig med kalla ord

Säg att det inte är som det verkar

Så nära att ge upp


Det får mitt huvud att snurra

Vad ska jag göra? Vad finns det att göra?

Håll mig nära, men inte för hårt

Luften snörps åt


Jag är trasslig men du knyter mig i rosetter

Det är hopvikt i min mage

Men det är för mycket att dölja

Kanske sen, si eller så


Är det här dagen jag har väntat på?

Med dina ögon i ett dimmigt luftslott

Mycket bättre

Jag vet att det är en lögn


Som en koja av kvistar du raserat

Är skärvor det enda som återstår

Det är öronbedövande tyst

Jag ropar men får inget svar


Samlar ihop mina blodiga delar

Sparkar och river alla minnen

Pappersflagor dansar ner

Dammet lägger sig


Det finns inget att säga, allt är redan sagt

Dina glödande ögon slocknar i dimman

Jag släpper taget

Och ömsar skinn

/Hanna, skrev den här på svenskan, det är en rewriting av All the things I want to say but can't, eller vad den nu hette. ^^ Blev FETT med nöjd! :D:D:D


Kommentarer
Postat av: Saris Paris

Så sjukt bra alltså!

2009-05-02 @ 17:10:10
Postat av: Emma

instämmer. så jäkla bra, jag hörde ju när du läste upp lite rader i klassrummet och jag tänkte: den kommer att bli bra - och det var den!!!

2009-05-02 @ 20:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0