Var är moralen i Sverige?

Okej, så man har precis slutat skolan och man har skyndat från skolan till busshållplatsen, bara för att märka att man är kanske 7 minuter för tidig. Jaha, så vad ska man då göra? Jag är helt slut i kroppen efter bodypumpen igår, har helt sjuk mycket träningsvärk överallt och i nacken av alla ställen, inte nog med det släpar jag på en stentung dataväska som inte bara innehåller en dator utan också en massa skolböcker.

Jag nöjde mig i alla fall med att iPoda en stund och titta på skolbarnen som skrek och sprang mot kön för bussen till Östra Ersboda. Mhm, det var ju trevligt att de tjoade och hade sig. I alla fall, när 8:an försvunnit ur sikte (ca fem minuter försenad på grund av den långa kön) började jag att kolla mig omkring efter min buss. Jag var nästan helt ensam på busshållplatsen till en början, men efterhand började fler människor dyka upp.

Min buss visar sig vara lite försenad. Till slut kommer den dock och vid den här tiden kryllar nu busshållplatsen av människor. Jag börjar gå mot bussens dörr, och visst jag kan ta att jag inte kommer fram först, men vuxna människor som tränger sig? Seriöst. De är väl också trötta och så vidare men: people restrain yourselves!

Nä, tänk vad skönt om det här med busspåstigning istället fungerade som i England där den fungerar enligt denna enkla princip:

Den som kom till busshållplatsen först får kliva på bussen först.

Tänk om vi i Sverige skulle prova det någon gång. Gud, vad skönt det hade varit. Att inte tvingas att trängas med folk. Och då menar jag både att tränga sig och att bli trängd. Jaa, man kan väl hoppas.


Detta inlägg till ära har jag grävt fram några bussbilder från Isle of Wight:

         

Och nedan: en av de få gånger vi fick vänta på bussen, oftast sprang vi för att hinna med! (Som tur var, var det nedförsbacke...) Och fråga mig inte vad jag hade i den väskan, jag har ingen aning!


Jag tänkte ta med några bilder på roliga skyltar från Isle of Wight, men jag orkar inte lägga upp dem, så det får vänta.

Mhm, då vill jag bara säga att tack till någon engagerad själ som har en flickr.com om bussarna på Isle of Wight. Där hittade jag de två bussbilderna. Sidan har till och med en Busstop of the Day!

Länken: http://www.flickr.com/photos/iwbus/1656190548


Och sist men inte minst - The Lord of the Rings Quote of the Day:




Saruman
: Moria... You fear to go into those mines. The dwarves delved too greedily and too deep. You know what they awoke in the darkness of Khazad-dum... shadow and flame.

Jaa du, tänk på det. Vad var det dvärgarna väckte i djupet egentligen?


Tills vi möts igen!


P.S. Om du trycker på bilden av Saruman så blir den lite större. Och visst ser han lite possessiv ut?
Citatet kunde egentligen ha varit:
Saruman: Don't take my staff away from me!

Kommentarer
Postat av: Hanna

du är så söt på den där bilden!!

2008-09-20 @ 22:44:01
URL: http://hemmasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0