Ojoj, vilket kap

Efter att ha varit hos Emma tog jag bussen hem. Väl hemma sa mamma att Kurtan (min undulat) har slut på frön. Hon gav mig sitt Coop Med Mera kort och en sån här bonusgrej på 50 kr. Så jag cyklade till Konsum och tog ett paket Trill fågelfrö och gick till Schampo och Balsam -hyllan. Där var det en sån här kupong: "Ta två Wella Care produkter och får 20 kr rabatt!". Så jag tog schampo och balsam och en sån kupong och gick till kassan. På Konsum på Haga/Sandbacka finns det två kassor och jag valde den där en ung tjej satt (det var lika lång kö) för det kändes bara lite puckat att gå till den där den gamla tanten satt för att de kan väl vara lite mer knepiga, eller nåt. Men whatever, det kändes bara smartast att gå till den yngre tjejen.
Aja. Jag lade min varor på rullbandet och räckte kupongerna till henne och hon gav mig en penna och sa att jag skulle skriva under kupongen för Wella produkterna.
Jag fick lite panik, men kept it cool. Och funderade på att säga något, men det kändes puckat så jag höll tyst. Och fejkade mammas underskrift. Jag hann kasta en snabb blick på mammas underskrift på kupongen med 50 kr och försökte efterlikna den. Det blev väldigt darrigt och fult och uppenbart att det inte var min underskrift... Så jag tänkte att nu var det kört. Tjejen granskade underskriften med rynkad panna men sade inget om den. Hon bad mig om Med Mera kortet och jag räckte det till henne, lättad och förvånad att jag kom undan.
Gissa hur mycket jag behövde betala?
14,50 kr.
Värsta kapet.


Här är en bild på Kurtan:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0