Jag vet inte om det bara är PMS eller om jag hade passat bra som en skäggig gubbfilosof i det antika Grekland

Jag har tänkt...

Och jag känner mig väldigt deppig och vill bara gråta och jag vet inte riktigt vad jag vill med någonting längre.

Här är min skäggiga tanke:

Vi är i lådor. Flyttkartonger ni vet... Ens liv i den där kartongen är allt man vet, tills man inser att man faktiskt är i en låda och det finns saker där utanför. Vi slår sönder kartongen och klättrar ut. Tror att vi vet allt ett tag och inser sedan att vi är i ännu en kartong. Så vi tar oss ut ur kartongen, för människor är nyfikna och vi får mer erfarenhet, vi tar oss ur därifrån helt enkelt. Är i en ny, större kartong, och det fortsätter så... Fast det är så många som tror att de vet allt och de inser bara inte att de är i en kartong. Okej, en metaforisk kartong.

Är inte gudomlighet då att vi har tagit oss ur alla kartonger? Den största, slutgiltiga kartongen är öppnad? Vad finns där? :S

Man måste skapa sig perspektiv på saker och ting. Och för att skaffa sig perspektiv måste man vara där, i en ny större kartong. Det kan bara göra en smartare, eller i alla fall mindre trångsynt.

Om man hade kommit ut ur alla kartonger, varit i de alla och kan förstå ALLA. Då har man inga fördomar och man kan förstå allas situationer. Det måste vara gudomlighet.



Peace out.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ha Ha så söt bild och så passande till din text.



Men känn dig Utmanad! Gå in på min blogg och läs utmaningen.



Kram

2008-09-17 @ 18:22:52
URL: http://sranin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0