Twilight Soundtrack (är man nörd så är man)

Okej, jag är nörd. Så nu när det är fastslaget kan vi väl gå in på det mer intressanta. Precis. Här kommer en liten kompott rörande Twilights soundtrack.

Tracklisting:
  1. Muse - Supermassive Black Hole (Muse=awesomeness!!! Se längre ner.)
  2. Paramore - Decode (Lite för poppig för min smak, men den passar nog bra till filmen, se också längre ner.)
  3. The Black Ghosts - Full Moon
  4. Linkin Park - Leave Out All The Rest
  5. MuteMath - Spotlight (Twilight Mix)
  6. Perry Farrell - Going All The Way (Into The Twilight)
  7. Collective Soul - Tremble For My Beloved
  8. Paramore - I Caught Myself
  9. Blue Foundation - Eyes On Fire
  10. Rob Pattinson - Never Think (Två ord: creepy och freaky. Jag är inte säker på att jag vill höra honom sjunga, det är som med Tom Felton, det känns AWKWARD!)
  11. Iron & Wine - Flightless Bird, American Mouth
  12. Carter Burwell - Bella's Lullaby

Så här sa Entertainment Weekly:
"MUSE, ''Supermassive Black Hole''
The soundtrack gets off to a rockin' start with Muse (no strangers to a Stephenie Meyer playlist), whose angsty tune could be Edward Cullen's bad-ass theme song. ''I thought I was a fool for no one, but baby, I'm a fool for you.'' HOT."
OMFG!
Omdöme om de andra låtarna kan ni se här.

Mhhhhmmmmm, vill ni höra ett smakprov på Decode, högerklicka och välj "spara mål som".


Det var nog allt.
Tack till TwilightSource.

Ja, just det, det är helt enkelt för roligt med länkar för att jag ska kunna låta bli att göra dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0