Min insändare, (om mer idrott i skolan)

Påfallande många elever är groteskt feta. Inte bara elever, utan barn. Fetman sprider sig i vårt samhälle som ett snuskigt gift och folk faller ned, döda, som flugor. Jag förstår att barnen har mycket att göra i dessa tider. Det är spel och skola som är viktigare än att skapa förutsättningar till ett liv utanför en rullstol i vuxen ålder (om de når en vuxen ålder).

Barnen äter godis och chips som aldrig förr. De behöver springa bort de där fettklasarna som bara hänger och dallrar som något oigenkännligt inhumant och monstruöst.

Och inte bara fetman! Utan skelettet! Deras skelett behöver röra på sig, annars kommer de lida av benskörhet när de är runt 25 års ålder (med andra ord kommer deras skelett att smulas sönder till en surdeg och kvar blir bara en slemmig hög).

Därför säger jag: Mer idrottsundervisning i skolan! Barnen är vår framtid och det är de vi borde satsa på.



Jag kunde ha tagit en bild på Anders Bagge jag också, men... man vill ju inte vara så mainstream. Höhö.


Kommentarer
Postat av: Emma

Asså, Anders Bagge hade i alla fall något med texten att göra, söta kaniner hade inget med din text att göra... Dårå

2008-10-17 @ 10:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0