MIN FEJK-INSÄNDARE, DEN BLEV LITE OFF-TOPIC, MEN WHATEVER!

INSÄNDARE


Nedladdning borde vara tillåtet

Jag ser ingen anledning till att man inte ska få ladda ner musik och dylikt från internet när det finns att tillgå. Jag tror att musikindustrin står inför en revolution. Med sidor som till exempel Myspace och Youtube kan man lägga ut egenkomponerad musik och få respons på den. Men man får inte bara respons, man kan även få en hel drös med fans som förväntansfullt väntar på att man ska lägga ut mer material. Man klarar sig helt enkelt utan skivbolag.

   Nu kanske du tänker säkert att hur ska det gå för de redan etablerade artisterna och banden? Jo, min vän, även det har jag en lösning på. Även om artisterna (och låtskrivarna) inte får betalt för sina låtar och album finns det andra sätt för dem att tjäna pengar. Glöm inte alla turnéer som det säljs biljetter till och glöm inte hur mycket t-shirtar och andra accessoarer som de kan tjäna pengar på.

   Det flesta som laddar ner musik är unga människor och många ungdomar i Sverige och andra länder har inte så mycket pengar att de kan köpa alla musik de vill lyssna på. För att inte nämna att nu när det är så viktigt att inte vara "mainstream" blir det svårt för dem att hitta sin favoritmusik på skivavdelningen på det lokala Åhléns. Visst, man kan handlar på internet, men frakt kostar ofantligt mycket och även vid internethandel kan det vara svårt att hitta vad man söker.

   Nej, jag tror att skivbolag är på väg att försvinna helt. De är helt enkelt överflödiga nu för tiden. Att gå genom ett skivbolag är inte det enda sättet som man kan få sin musik hörd på. Men vad har detta då med nedladdning att göra? Självetablerade artister är relativt medvetna om att de inte kan tjäna så mycket pengar speciellt på musiken, utan mer på andra saker som då till exempel turnéer. Fansen har också mer sympati för den sortens artister. Många tycker att skivbolagen får jättemycket pengar, och de är ju egentligen helt onödiga så jag tror att vi får vänja oss med att de gradvis kommer att försvinner. Egentligen har de ju ingen funktion längre.

   Politikerna har sagt att de inte ska jaga en hel ungdomsgeneration, men det är ju det de gör, för vilka ungdomar laddar inte ner!


Emm tycker att Anders Bagge är överflödig och onödig



Hehe, lite överdrivet och off-topic som sagt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

gud vad långt du skrev, då måste ju jag he upp min insändare också

2008-10-17 @ 10:33:37
URL: http://hemmasara.blogg.se/
Postat av: Emma

Hehe, bilden på Anders Bagge var ju körsbäret på grädden!

2008-10-17 @ 10:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0