I helgen...

I helgen var jag och mamma hos morfar, som bor utanför Sollefteå i en by kallad Sånga. Mamma och jag for och kollade på labradorvalpar. Mamma vill ha en hund. Uffe vill ha en valp (så länge det är en valp) och jag vill väl också ha en hund, bara den inte mördar min undulat Kurtan. Vi vill ha en labradortik så vi kollade där på valparna. De var sex veckor gamla. Jättesöta.


Här är de två tikarna vi funderade emellan.


Den här bestämde vi oss för, om det skulle bli något av det.


Men föräldrarna till valparna var undernärda och såg konstiga ut för att vara labradorer. Hannen hade väääldigt långa ben för en labrador, även fast han hade en ordentlig stamtavla (iofs var säljarna från Tyskland och även hundarna därför).
Valparna kan ha fått brister om tiken var undernärd då hon var, öhm, havande och det är inte så bra.

Så det blir typ inget. :( Det hade varit nice med en liten valp. Men det händer väl senare. Det är lugge.

Kommentarer
Postat av: Anderzon

Valpar är söta.

2008-10-20 @ 10:42:30
URL: http://www.erikstahl.com/weblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0