Visste ni att?

  1. Twilight är på SF:s startsida nu - men man kan fortfarande inte boka biljetter. Way to go, SF! NOT.
  2. om man ska flyga till Nya Zealand från London åker man över Amerikat. Inte över Asien. Men om man ska till Australien åker man typ över Asien och Singapore/Bangkok eller nåt. Slutsats=it makes no sense.
  3. det nästan makes sense om man tänker på att det tar 3 timmar (3 timmar!?!) att flyga mellan Aussieland och Kiwiland.
  4. Slutligen, är det någon som vet skillnaden i flygtid mellan Stockholm-New York och Frankfurt-Orlando. Jag och pappa tror att skillnanden är marginell, men mamma tror att skillnaden är stor. Så om det är någon som vet, tveka inte att kontakta mig på [email protected].

Det var allt för denna söndag, nu ska jag försöka att plugga, men eftersom jag känner mig själv, vet jag att jag inte kommer att göra det... ;) Fast jag måste, jag har ett jäkla prueba oral på spanskan imorgon.


Vi ses!

EDIT: Attans också, jag stavade Nya Zeeland med den engelska stavningen. Det är helt pointless med olika sätt att stava det på när det är så jäkla lika. Så alltså, det ska vara Nya Zeeland. Fast vi säger bara Nya SE-land, medan de engelsktalande säger Nju SEA-land, som i sea alltså, så egentligen är det ju inte så konstigt. Men i alla fall ursäkta mitt ramblande.


Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHAHA, väldigt proffsigt ;P

2008-11-09 @ 18:35:41
URL: http://hemmasara.blogg.se/
Postat av: Fanny

ska ni resa lr :P

2008-11-09 @ 22:35:16
URL: http://hjelt.blogg.se/
Postat av: Emma

Närå, jag är bara lite besatt av NZ som vanligt... ;)

2008-11-10 @ 11:54:28
URL: http://hemmasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0