Stockholmsresan del 3 (söndag och måndag)

Dagen då vi skulle åka hem for vi till ett shopping mall i typ Kista eller någonstans.Vi köpte godis och kollade lite i affärer. Det var fett med nice.

Emma: Awesome bild asså.

Sen målade vi den dära skylten. Fast vi måste göra en ny, för en blev ful som stryk. Idén var bra, men vårt tålamod bristfälligt, tror jag.


När vi for iväg till flygplatsen hade mamma ringt förut och ba "Det blir en storm! Jag har pratat med Emmas mamma och ringt till luftfartsverket!". Hon hade ganska rätt, fast luftfartsverket trodde att det skulle gå bra att flyga ändå, men tydligen inte. Det blev asmkt förseningar och till slut blev flyget vi skulle åka med inställt och det var lite kaotiskt och vi stod och köade i hundra år, men sen tog vi ändå tåg (de fixade det åt oss). Fast vi var värsta sega på att bestämma oss för tåg så Sara fick springa igenom säkerhetskontrollen för att hinna ikapp tågsnubben som hade biljetterna. Det löste sig.

Vi gick på 7-eleven och Emma och Sara köpte varsin Ramlösa och jag minns inte om de köpte nåt mer. Jag gillar inte kolsyrat vatten och köpte ett paket juice istället. När jag betalade sade killen i kassan sen:
"Kommer du från Norrland?"
Jag var värsta asdeppig och less och hade typ innan snackat om att vi skulle skära av oss handlederna istället så att vi kunde få sova i lugn och ro på ett sjukhus. Så jag nickade bara långsamt. Han nickade på samma sätt som jag och jag kände efter en liten stund att jag behövde bryta tystnaden så jag sade:
"Jaa... Så nu blir det bara att ta tåg..."
Jag log typ svagt. Han sade:
"Varför kommer alla snygga brudar från Norrland?"
Jag var lite trött och min hjärna tolkade det som en seriös fråga med ett seriöst svar på. Så jag sade:
"För att..." Jag kom på att det inte fanns ett svar på det. Alla är inte snygga i Norrland. "Äh, jag vet inte!"
Sen gick jag.


Här sitter vi på tåget till Uppsala från Arlanda. Vi skulle ta ett tåg från Umeå därifrån. Vi var trötta där efter en massa tjafsande med våra föräldrar och människor som ville hem och inställda flyg. Stormen skulle strikea vid tio-tiden i sthlm och hur många flyg som helst var inställda. Lulebor och umebor och göteborgare trängdes där i kön och det tog på krafterna. Förresten satt Loulou från Idol och SMS:ade där bredvid i några timmar när vi var på Arlanda vid servicedisken. Emma: Man undrade ju vem hon sms:ade med. Sina hönor, eller?


Här står vi och ser retarded ut i Uppsala. Vi väntar på tåget till Umeå. Svinkallt!


Här står vi inklämda i tågvagnens dusch, för vi råkade gå förbi vår kupé. När vi väntade på tåget som skulle ta oss till Uppsala från Arlanda hade jag börjat gråta (det bara väntade på att hända) och då hade tåggumman (Emma: LOL, det råkade ju bara vara hon som fått alla SAS-gängets biljetter) gett oss tågbiljetter med platser bredvid varandra. Annars hade vi nog hamnat i liggvagn, men vi fick sovvagn och var helt ensamma i kupén! Med handfat och allt!

Jag sitter och käkar min frusna nästan upptinade vegetariska mat (sojakorvar och ostdelikatesser (vilket är ost och tomat med nån slags panering runt).


Det här är på morgonen tror jag. Vi var väl i typ Vännäs eller nåt sånt då detta vackra fotografi togs. ;) Det var en fett med värd resa. Även fast Finland och Tallinn var stängda... Och det närmaste hotellet var i Västerås och vi fick ta ett tåg hem istället. Det var ett RIKTIGT ÄVENTYR som man skulle ha sagt i Astrid Lindgrens värld!

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0