Stockholmsresan del 2 (lördag)

Familjens katt Misse klättrade in genom fönstret och pressade upp dörren och kom in i vårat rum (egentligen Jockes rum som vi lånade) flera gånger på morgonen. Jag är ju en morgonpigg människa, så jag vaknade av dels Misses jamande och Saras muttrande då hon slängde ut honom ur rummet, men mest pga att det hade snöat en massa på natten, så marken var täckt av en massa fluffig pudersnö, vilket betyder förstås att ungarna skulle ut. Det var ganska roligt att lyssna på vad pojkarna snackade om.
Tobias tog på sig en för liten mössa och sade att det var en stenmössa (vad det nu är). Och sen sade typ Simon eller Tobias: "Det är tre killar och tre tjejer i huset. Och tjejerna är också barn.... Fast de är större... Eller tjejerna är inte barn förresten, eller det är bara Sara som är ett barn." HAHA, okej, det var inte riktigt så han sade, men sort of.

Sen käkade vi frulle och tog en promenad.


Emma: Oj vad coola och världsvana i ser ut. ;P

Tobias följde med oss och vi gick till en lekpark där vi allihopa klättrade i en klätterställning och det var snöigt.

Sen såg vi på Pocahontas, vilket är en asbra film. I love.


Och efter det, typ klockan halv tre, började vi fixa till oss inför OMG TWILIGHT som vi skulle se på kvällen. Filmen började på Sergel klockan 9.

Sara och jag tog först på oss linserna. Hon skulle vara Alice, och vi började fixa hennes hår, vilket var en jäkla procedur, men väldigt roligt. Emma och jag lyckades trolla bort hennes långa hår så att det såg ut som att hon var ganska korthårig.
 
Jag flätade det långa håret i en inbakad fläta på hennes bakhuvud som vi sedan satte en tofs på och sedan rullade ihop till en knut och satte fast med klämmor och hårnålar. En massa hårspray behövdes. Vi kammade sedan håret med vatten för att få det att lägga sig ovanpå den inbakade flätan så att den inte skulle synas. Hårspray. Sen tuperade jag håret för att få volym. Plattade till. Hårspray. Sen tog Emma en plattång och formade 60-tals liknande rundningar på hårtopparna. För att få dem att hålla använde vi HÅRSPRAY och hårvax.
Emma: Det låter som det kulle kunnat låta i en tidning om frisyrer. Höstens tre måsten eller nåt.

Såhär blev det:


Sen var det min tur! Emma och Sara ville att jag skulle ha lockigt hår (jag skulle vara Rosalie). Så det blev så. Och det tog en jävla massa tid. Typ två timmar. Emma: Snarare 3 eller mer.


Här ser jag ut som Johan Palm, höhö!

Sen fixade Sara Emmas hår (Emma skulle vara Bella), men Emma blev inte nöjd med den och hedde bort det så hon fick sina naturliga lockar. Det blev också fint.

Vi åt middag.

Sen sminkade vi oss.

Jag vet inte vad Sara gör för min här, men aja! ;D (Btw, vilken jäkla kutrygg jag har!)

Sen anlände vi till biografen!! Vi hade plusstolar. De har extra legroom och man kan fälla tillbaka stolen, som är extra stor och cozy och det finns ett räcke framför som man kan lägga upp fötterna på. Twilight var fullbokad när vi kom dit. Fett med coolt.



OCH FILMEN VAR ASBRA!!! Eller ja... Fett med över förväntan iaf!! Ååh... Det var värsta störande ibland, men mkt var ashärligt och jag satt och hyperventilerade ibland och grep tag i Emma och hon slog till mig några gånger. Emma: Som ni hör var det befogat.

Här är vi hemma igen:

Tack för att du tog den bilden där jag har värsta fula hakan Emma. Emma: Jag tar ju antagligen den som är bäst på mig. Jag kan väl inte hjälpa att du är fåfäng och vill ta typ 10 bilder för att få din haka rätt. ;) Bajs på dig. Vi ser värsta störda ut allihopa. Jag tog ju typ fem bilder, blev inte någon bättre eller? Grr...

Sen sov vi. :) Och drömde ljuva drömmar om Twilight (host).

/Hanna

Kommentarer
Postat av: Saris Paris

NAAAW Hanna bästa alltdså! PUSS PUSS TJEJER JAG TAGGAR VÅR TÅGLUFFNING!

2008-11-25 @ 13:47:52
Postat av: Emma

Nån har hat tråkigt idag...

2008-11-25 @ 17:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0