Manodepressiv

Jag känner mig manodepressiv. Okej... Det kanske är lite överdrivet. Men jag har såna humörssvängningar så jag blir helt gal'n!!

Imorse var jag bright and shiny as can be! Och nu känner jag mig kvävd av ångest och tomhet. Lyssnade nyss på The Garden - Mirah och det byttes till Ballad Om Vintern - Veronica Maggio... Visst, Ballad om Vintern passar jävligt bra, men man blir inte deppig av The Garden. Eller hur?

But you don't want me anymore
How can it be?
Look what you've done to me!
Oh, oh


Okej, det kanske inte är så konstigt. Jag fattar inte varför det måste slå tillbaka på mig nu, jag vill gråta blod som hon gör i KYO:s låt Sarah.

Sarah, elle est belle, mais seulment quand elle pleure
Sarah, elle est belle, mais seulment quand elle est nue

Det känns som att jag inte riktigt är här, som att jag är som den där fisen i Lost och det sitter kraftiga krokar in i min kropp och hjärta med kedjor som har tunnats ut till trådar och går av (för folk klipper av dem) men jag vill hänga kvar. Ha något att stå på, något tryggt (även om alla inre organ spetsas) och jag KAN inte dra ut dem. Vad händer då? Vad händer då?

Ge mig en vinterdrog
Ge mig allt du har

Jag vill bara vara bright and shiny. Jag vet, man kan inte vara det hela tiden, men jag orkar inte ha det humörssvängigt. Jag orkar inte känna så här. Kanske borde jag passa på att måla.

Jag vill bara lägga mig ner och smälta bort som den tynande snögubbe jag är.


(Bildtext: Förut. Fortfarande.)

Kommentarer
Postat av: Saris Paris

Ja guuud vet du vad vi skulle behöva? En solresa någonstans och ett fake id så att vi kunde parta bort allt det mörka!

Fattade inte vad du menade med Lost grejen men ett tips är att göra lite varmchoklad, så sjuukt gott. och äta en banan för de innehåller jättemkt socker. Och att ha kul med kompisarna! Jag ville verkligen sälja fika tisdags för jag kände att jag skulle kräkas om jag spenderade mer tid hemma. Det är jäävligt viktigt med umgänge nu på vintern annars blir man bara ledsen och galen.

3. Asså bilden fattade jag inte alls. Usch, jag tycker inte om sådana bilder med människor från förr. De är äckliga! Modern konst är mycket bättre!

2008-11-20 @ 16:44:13
Postat av: Hanna

Jag älskar gammal konst, en massa naket! (Haha) Men bilden handlar om att hon kämpar mot Kärleken. Amors pilar you know..

2008-11-20 @ 16:46:42
Postat av: Emma

Jag tänker ignorera allt annat och säga att jag förstår den första raden av text från Sarah. Visserligen har jag hört raden på svenska, men jag kan alla orden!

2008-11-20 @ 17:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0