Vill du vara en nöt med mig?

Giraffer erbjuder ett perfekt skydd
Mot väta och vättar

Men det är inte lika bra som
En get med illaluktande päls

Jag bodde där
I regn och slask

Där fick jag vara ensam
På grund av stanken

Men det täckte inte mina behov
Inte på långa vägar

Jag gillade helt enkelt nötter
Och var ej så förtjust i papp

Nu söker jag ny bostad
Jag och mitt hårda skal

Nog kommer jag att sakna geten
Men inte stanken och pappen

Men det har blivit så jävulskt dyrt
Nu söker jag en rumskamrat

Vill du dela nöt med mig?
Och betala halva hyran eller mer?

Joina mig i mitt blodsugande
D.S: Loppa på rymmen

- av Hemmasara, Göteborgsresan, kring valborg-pingst -08

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0