Sommarlov är bajs

Sommarlov suger.
Har jag sagt det förut?
Aja, whatever.
Sommarlov suger.
Jag säger det igen.
Sommarlov suger.

Det finns inget att göra. Kanske borde jag säga, sommarlov suger i Umeå. Det är lite mer specifikt. Umeå har blivit utsedd till Sveriges sämsta sommarstad, vilket inte chockar någon (som har koll på ume).
Inga människor är hemma heller, för de har flytt till grönare gräs, bildligt talat (vårt gräs är lika grönt som vilket annat gräs som helst).

Jag har tråkigt. Jag är för dagen ensam. Jag har tråkigt. Jag har sett på TV, lagat mat, dansat och sjungit för mig själv (tragiskt), spelat fiol flera gånger och målat (till och med målat min palett)... bland annat.
Det är trååååkigt. Jag vet att man inte ska gnälla, och det är ju döirriterande med gnällande människor. Men SOMMARLOV SUGER! Man kan åtminstone BLI stressad och ha för mkt att göra då skolan och livet är igång. Livet bara stannar av på sommaren och gör i alla fall mig, och många andra antar jag, sega och får ändå inget särskilt gjort. Dömd till soffpotatis.

Sommar suger. Kan det inte vara över snart?
Men ändå är jag lite rädd och orolig för att gymnasiet ska börja, så jag vet inte riktigt hur jag vill ha det. Men man ska väl alltid ha något att kunna gnälla över.

Livet är crap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0