Marsánmuffins

Normalstora formar, 12 st/plåt

INGREDIENSER
100 g smält smör/margarin
2 ägg
2 dl socker
1 ½ tsk vaniljsocker
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
FYLLNING
1 pkt marsánkräm
GARNERING
smält smör/margarin och socker

Smält smöret och vispa ägg och socker pösigt.

Blanda ned smöret i äggsockret och tillsätt de torra ingredienserna. Blanda med en slev.

Fyll formarna till två tredjedelar med smet och grädda mitt i ugnen, 200°C, i ca 10 min.

Låt muffinsarna kallna.

Gör ett hål i varje muffin och klicka ned kräm i hålet. Pensla på smör och strö på socker.

Tips!
Jag tyckte att det här receptet var lite för sött, för min smak, medan många andra tyckte de var goda. Jag tycker att man tjänar på att dra ned på sockret, för marsánkrämen är faktiskt också söt.

Kommentarer
Postat av: Sara para

JAG ÄLSKAR DE HÄR MUFFISARNA!!! <3<3<3<3<3<3<3

2008-07-05 @ 20:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0