"En liten sång om ingenting"

Kallt

är det om natten

utan dig

och smärtan

av ensamhet

ekar i bröstet

ung

och otålig

väntar jag

på min skinande prins


Den rosa soffan

som tillhör oss

den fula soffan

där vi en gång satt

men det var länge sen

kanterna är slitna

tyget luktar damm

Blodet som flöt

igenom våra ådror

har kallnat

stelnat

och lagts att vila

Inget återstår

bara den fula

gamla

rosa soffan

och dess minnen

Innan den bränns

förstörs

försvinner

och inget

finns kvar

att berätta

                                                                                  om vad som en gång funnits


Dygnets värsta timme

är här

mörk, skrämmande tyst

smeker den

sig fram

illvilligt

solen är bortgömd

bortglömd

och osynliga demoner

härskar

knak

brak

hotar att förtära

mitt furnuft

förtvivlat ropar jag på hjälp

men spelar det någon roll?

Om det är menat, är det då menat?

                                                                                Säg mig, vad lurar i mörkret?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Läste upp mittendelen av den här dikten för klassen nyss. Fan vad fin den är!

2009-04-27 @ 12:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0