Emma is back!

Jag är tillbaka. Eller inte, eftersom jag egentligen inte har skrivit någonting på den här bloggen. Men jag har inte haft tillgång till dator så då fick det bli så.

Jag har varit på språkresa i England i tre veckor och värdfamiljen hade visserligen en dator men det var inte läge att fråga om man fick använda den precis. Jag skulle ha kunnat gå till biblioteket i Ryde (£1.20 för en halvtimme), men jag hade inte riktigt tid, även fast det var hyfsat billigt. Jag ska nog lägga upp lite bilder från resan, men jag glömde att ta med mig både USB-kabel och mobilen till datorn. Och det är så långt att gå tillbaka och hämta dem... Just det, jag var på Isle of Wight för den som är intresserad. Tror inte att det är så många men rätt ska vara rätt.

Just nu befinner jag mig i en liten by utanför Storuman, dit det bar av efter knappt två dagar hemma i Sverige. Hann bara träffa Hanna och min kompis Fanny som hastigast innan jag var tvungen att fara hit. Vad gör man då i en sådan håla? Jo det kan jag berätta. Den senaste veckan har jag sysselsatt mig med att sova, gå på skogspromenader med mina mostrar, bada i sjön och i badtunna, åka båt, fika, lyssna på podcasts och äta glass (glassbilen kom igår). Tyvärr är det ganska dåligt väder, men solen skiner oftast, även om det är ganska kallt. Temperaturen ligger just nu på ca 17 grader C. Idag är det vindstilla också och sjön ligger blank. Det är trevligt.

Mina morföräldrars alla barn och barnbarn är här nästan allihopa, och de är en ganska rolig bunt människor, så det är nästan aldrig en tråkig stund här. Och det är kul. Annars hade det varit tråkigt.

Nä nu ska jag gå och ta en glass till. Vi far hem på torsdag så då uppdaterar jag kanske med lite intressanta saker från min resedagbok från England.

Bye

Just det. Stackars Filip som fick stå ut med Saras flumtortyr. Det påminde mig om att jag har en hel del (okej då, två) väldigt intressanta msn-konversationer mellan mig och Hanna, speciellt Hanna, som jag kanske lägger upp när jag kommer hem. Vi får väl se.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahah, jaa, har också kvar dem konverationerna... Fy fan vad omogen jag var! Nice att du skriver dude!

2008-07-18 @ 21:12:43
Postat av: Sarra såklarrrt.

Yay! Kul att du skrev, och det ska bli spännande att läsa om England!

Kram Sara

2008-07-18 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0