Asket

Hej allihopa, jag heter Hanna och det är två dagar innan jul och jag fastar. Jag är väl ganska dålig på att fasta, men mycket bättre än mamma för det var meningen att hon skulle fasta med mig. Anledningen till detta är att kunna uppskatta julmaten mera. Därför går jag runt och är hungrig hela tiden. Eller ja... Jag äter ju i alla fall.

Till frukost åt jag en tallrik med havregrynsgröt med mjölk till men inget på och sedan en mandarin.
Jag har nyss ätit lunch. Den bestod av nästan en halv kokt morot, några tuggor havregrynsgröt med linfrön i och hårdbrödmacka med smör och ett stekt ägg. Ett glas vatten.
Just nu tuggar jag melontuggummi.
Det är ganska konstigt... Jag är så motiverad på att "fasta" (ja jag vet, då borde jag typ inte äta lunch alls, men vafan liksom) så att jag blir knappt godissugen. Jag tänker på maten som en person med ätstörningar. Det är ganska coolt. Människan klarar av så mycket mer än vad man tror, och tio gånger mer än vad ens mamma tror.

Un deux trois.

Väntar på att mamma ska bli färdig någon gång. Har väntat på henne hela dagen. Jag måste till stan för att inhandla de sista julklapparna och hämta ut biobiljetter: Martina och jag ska se Twilight på fredag. Hoppas att SF har hunnit öppna.

Jizz in my pants


Målade faktiskt igår och idag! Awesome va! Min tavla med handen och bloddropparna och liljorna har nästan inga white spots kvar. Fast jag råkade fucka up ena bloddroppen så det blev alldeles för stor, det ser stört ut men det finns inget att göra åt det. Om jag börjar peta på bakgrunden kanske jag måste måla om hela skiten. Så fuck it.
Jag ska fortsätta att måla, men eftersom att jag målar den med olja så kommer den inte torka förrän efter en evighet. Då jag måste vänta för att den ska torka ska jag fortsätta med tavlan jag håller på med i akryl (den om utseendefixering). Den har jag inte målat på sedan ages! (Antagligen för att den blir typ ful som stryk, men jag ska anstränga mig.)

PUSS OCH KRAM

Kommentarer
Postat av: Saris Paris

Usch, tänk om du får ätstörningar!

2008-12-22 @ 21:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0